Forum Rozwoju Duchowego: Ezoteryka, Joga, Tantra, Magia, Kundalini, Uzdrawianie, Bóg i Bogini, Mistyka, Intuicja, Jarstwo, Oświecenie, HIMAVANTI OM
Strony: 1
Podczas warsztatów Latająca Piaskownica / the Flying Sandbox uczestnicy zapoznają się z praktycznymi metodami wykorzystywanymi w pracy aktora do pogłębiania świadomości ciała, pobudzania kreatywności i budowania twórczego kontaktu w zespole.
Kurs może być interesujący zarówno dla osób związanych z szeroko pojętą dziedziną performing arts jak i dla nieprofesjonalistów pragnących poszerzyć swoją świadomość, lepiej radzić sobie z lękiem w kontaktach międzyludzkich, zapoznać się z nowymi sposobami bycia i postrzegania a także … obudzić w sobie aktora.
Warsztaty dadzą możliwość poznania metod odblokowywania emocji, nawiązywania kontaktu z mocą ciała i zmysłów, budowania kontaktu w grupie a także efektywnego, głębokiego uczenia się, które można zastosować niemal do każdego przedmiotu i dyscypliny.
W trakcie zajęć uczestnicy nauczą się jak aktywować ciało poprzez ćwiczenia sprawdzone w pracy nad kompozycją postaci w świecie teatru i tańca. Nauczą się także improwizacji w oparciu o teorię gier opracowaną na podstawie ruchu improwizującego jak również podstaw treningu aktorskiego Viewpoints.
OPIS POSZCZEGÓLNYCH METOD PRACY UŻYWANYCH PODCZAS WARSZTATU LATAJĄCA PIASKOWNICA:
Viewpoints:
Metoda pracy aktorskiej autorstwa Mary Overlie i Anne Bogart- dwóch choreografek z Nowego Jorku, powstała w latach 70-tych. W trakcie tego warsztatu uczestnicy poznają tajniki pracy zespołowej nad poszczególnymi elementami kompozycji spektaklu. Ćwiczenia te oparte są głównie na improwizowanym ruchu.
Suzuki:
Metoda rygorystycznego treningu aktorskiego autorstwa Japończyka Tadashiego Suzuki oparta na ruchu i sile fizycznej, rozwijająca równowagę i samodyscyplinę.
New Commedia:
Autorska metoda wymyślona przez prowadzącego Paula Bargetto, którą reżyser rozwinął i stosował podczas pracy w Nowojorskim Teatrze East River Commedia. Metoda oparta jest na podstawach warsztatu klasycznej sztuki komedii dell’ arte, takich jak: groteska, improwizacja, charakter, lazzi i maska, które artysta zestawia ze współczesnymi archetypami i środkami wyrazu.
Ensemble Building Blocks:
Metoda oparta o serię ćwiczeń i improwizacji dostosowanych do specyfiki i tożsamości konkretnej grupy aktorów. Praca wg tej metody rozwija: wrażliwość na członków całego zespołu, umiejętność myślenia zbiorowego, a także zachęca do tworzenia spektaklu w oparciu o kreatywność zespołu i jego niezależny potencjał.
Ensemble Based Composition:
Pogłębiona praca nad kompozycją, w której zamiast narzucania biernym aktorom wizji reżysera, proponuje się im wspólne uczestnictwo w procesie komponowania przedstawienia. Zespół traktowany jest tu jako unikatowy, aktywny uczestnik procesu. Relacje i interakcje między aktorami oraz reżyserem i aktorami stanowią ważne źródło inspiracji do dalszej pracy nad całością spektaklu.
SZCZEGÓŁY WARSZTATU
________________________________________
TERMIN: 7 - 10.06.2018
ROZPOCZĘCIE 7.06 (czwartek), o godz. 18 (kolacja)
ZAKOŃCZENIE 10.06 (niedziela), o godz. 14 (po obiedzie)
MIEJSCE: Ośrodek Rozwoju Osobistego i Duchowego "Tu i Teraz",
Nowe Kawkowo
CENA WARSZTATU • 650 zł + koszty pobytu wyżywienia
PROMOCJA • 650 zł jeżeli dokonasz wpłaty zaliczki do dnia 15 marca
CENA POBYTU • Wyżywienie: 70 zł dziennie (3 posiłki wegetariańskie)
• Noclegi: w zależności od standardu od 32 do 85 zł za noc
• Ośrodek sprzedaje wyłącznie całe pakiety pobytowo / żywieniowo / warsztatowe (nie ma możliwości rezygnacji z posiłków ani noclegów)
KONTAKT: • Jacek Towalski, tel.: +48 602 219 382
• Maja Wołosiewicz - Towalska, tel.: +48 606 994 366,
• Biuro, tel.: +48 662 759 576
e-mail: kawkowo@tuiteraz.eu
www.tuiteraz.eu
ZAPISY: 1. Konieczna rejestracja mailowa na adres kawkowo@tuiteraz.eu (z podaniem imienia i nazwiska, numeru telefonu, daty i tytułu wydarzenia);
2. Dopiero po otrzymaniu maila potwierdzającego i wyborze noclegu, prosimy o wpłatę zaliczki w ciągu tygodnia od zgłoszenia.
3. Brak wpłaty zaliczki w ciągu 7 dni anuluje rezerwację za warsztat i pobyt ! Prosimy nie wpłacać pieniędzy dopóki nie zostanie potwierdzone mailowo wpisanie na listę uczestników!
4. Wpłata zaliczki jest równoznaczna z akceptacją regulaminu ośrodka (otrzymanego mailem po zgłoszeniu);
5. Zaliczkę za pobyt w wysokości 220 zł prosimy wpłacać na konto Ośrodka Rozwoju Osobistego „Tu i Teraz” z podaniem imienia i nazwiska oraz opisem: „zaliczka za pobyt 7-10.VI.2018”.
RACHUNEK BANKOWY OŚRODKA: BANK PKO BP
92 1020 3541 0000 5502 0206 3410
Dla przelewów zagranicznych:
BIC (Swift): BPKOPLPW
IBAN: PL92 1020 3541 0000 5502 0206 3410
Zaliczka jest zwrotna tylko w ciągu dwóch tygodni od momentu wpłaty na konto ośrodka!
W razie zwrotu zaliczki ośrodek potrąca 20 zł na opłaty manipulacyjne. Zaliczka nie może być przełożona na inny warsztat.
________________________________________
PROWADZĄCY
Paul Bargetto
Paul Bargetto jest międzynarodowej sławy reżyserem i producentem festiwali teatralnych; założycielem i dyrektorem artystycznym teatru East River Commedia- międzynarodowej grupy teatralnej działającej w Nowym Jorku, a także dyrektorem artystycznym i głównym producentem nowojorskiego Festiwalu Undergroundzero. Obecnie pracuje z grupą Teatr Trans-Atlantyk w Warszawie gdzie zrealizował do tej pory dwie premiery.
Ukończył reżyserię na Uniwersytecie Columbia ze stopniem MFA, a także aktorstwo na San Francisco State Uniwersity. W 2004 stworzył autorski warsztat dla aktorów The Flying Sandbox. O d tego czasu zaprezentował go w wielu miastach Europy i Stanów Zjednoczonych. W 2005 roku pomógł założyć Ligę Teatru Niezależnego w Nowym Jorku.
Reżyserował wiele przedstawień polskiej dramaturgii współczesnej, m.in.: Mrożka, a ostatnio tekst Doroty Masłowskiej p.t.: „Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku”. Do jego najnowszych prac reżyserskich należy „Ewangelia wg Św. Mateusza” – spektakl oparty na filmie Pasoliniego współprodukowany z Living Theatre.
Artysta ma na swoim koncie pracę dla wielu instytucji amerykańskiego teatru, pracował także w Europie, m.in.: Niemczech I Rumunii. Jest laureatem licznych konkursów, zdobył m.in. nagrodę w konkursie na Najlepszą Produkcję Teatralną w Nowym Jorku 2005 roku za realizację tekstów Sławomira Mrożka (Serenada i Filozof Lis)
Offline
Strony: 1