Kaivalin - 2007-07-11 21:45:13

BOGINI HIMAVANTI - Mi³o¶æ, ¦wiat³o i Prawda

Reakcja i ustosunkowanie cz³owieka do idea³u jakim jest Bogini Himavanti pokazu reakcjê na Mi³o¶æ, ¦wiat³o i Prawdê. Kto nienawidzi Himavanti jest wprost osob±, która nienawidzi Prawdy. Kto jest istot± wrogo usposobion± do Himavanti, jest wprost wrogiem Mi³o¶ci, szczególnie Mi³o¶ci Bo¿ej. Bogini Himavanti to idea³ uciele¶niaj±cy wszystko to, co najlepsze tak w duchowym jak i w ziemskim sensie. Reakcja na Himavanti jest reakcj± na Boga i Najwy¿sz± M±dro¶æ, bo ¦wiat³o Bo¿e jest obrazem Prawdziwej Wiedzy, Mi³o¶ci i M±dro¶ci. W Himavanti ka¿dy cz³owiek przegl±da siê jak w zwierciadle prawdy, które pokazuje kim on czy ona naprawdê jest. Ludzie którzy nie mog± znie¶æ Himavanti s± dok³adnie tymi, którzy nie mog± znie¶æ Prawdy Objawienia Bo¿ego. Prawda jest Bogiem, a Bóg jest Prawd±, Bogini± Himavanti.

HIMAWANTI (sansk. Himavanti) - jedna z mniej znanych indyjskich form kultowych Bogini, ¿eñskie uciele¶nienie Absolutu. Nazwa wywodzi siê od pojêcia Himawat lub Himawant oznaczaj±cego odpowiednio górski region Hindukuszu i same Himalaje oraz ducha czy duszê tych¿e. Bogini Himawanti opisywana jest jako boska ma³¿onka Himawanta oraz jako Pramatka, Rodzicielka wszystkich ¿yj±cych stworzeñ. Okre¶lana jest tak¿e jako Mena czy Menaka, co oznacza Bosk± Kobietê, Boginiê-Matkê i uznawana w pismach indyjskich jak "¦iwa Purany" za matkê Bogini Parwati - ma³¿onki Boga ¦iwa, a tak¿e m³odszej Gangi oraz syna Mainaka. Istnieje wiele mitologicznych historii opisuj±cych ¿ycie i funkcje Bogini Himawanti, Menaki.

Imiê Himavanti dos³ownie znaczy: "Ta, która ja¶nieje jak blask s³oñca odbity od ¶nie¿nych himalajskich szczytów". W ezoteryzmie tantrycznym idea³ Bogini Himawanti wyznacza bieg ¿eñskiego przewodu wznoszenia Kundalini poprzez o¶rodki energetyczno-duchowe æakramy w ciele cz³owieka, Bogini Himawanti Dewi przyjmuje kolejno nastêpuj±ce formy kultowe w kolejnych o¶rodkach:

    * 1. Muladhara (Ko¶æ Ogonowa) - Dakini Dewi (Bogini) – modlitwa mantra: Om Dam Dakinyai Namah!
    * 2. Swadhiszthana (Podbrzusze) - Rakini Dewi – modlitwa mantra: Om Ram Rakinyai Namah!
    * 3. Manipura (Splot S³oneczny)- Lakini Dewi – modlitwa mantra: Om Lam Lakinyai Namah!
    * 4. Anahata (Serce, Pier¶) - Kakini Dewi – modlitwa mantra: Om Kam Kakinyai Namah!
    * 5. Wi¶uddhi (Gard³o) - ¦akini Dewi – modlitwa mantra: Om ¦am ¦akinyai Namah!
    * 6. Ad¼ña (Mózg) - Hakini Dewi – modlitwa mantra: Om Ham Hakinyai Namah!
    * 7. Sahasrara (Korona) - Kundalini Dewi – modlitwa mantra: Om Kam Kundalinyai Namah!

Ezoteryzm zwi±zany z Bogini± Himawanti Devi zwi±zany jest wspó³cze¶nie z indyjskimi ruchami na rzecz wyzwolenia kobiet, feminizmu, ochrony przyrody himalajskiej przed wyginiêciem, pokojowymi demonstracjami i akcjami na rzecz pomocy uchod¼com z Tybetu, etc. Modlitwa mantra wprost do Bogini Himawanti jako ¼ród³a najstarszych nauk duchowych to: Om Himawantyai Namah! - Boskiej Himawanti pok³on, ho³d! Bid¿a mantra - sylaba nasienna to d¼wiêk: "Haim"


MAGIA BOGINI HIMAVANTI

Warto pamiêtaæ, ¿e rytua³y i ceremonie zwi±zane z ezoteryczn± Bogini± Lalita Tripura Sundari czy Himavanti Devi wraz z ca³± otoczk± nauk i dodatkowych praktyk rozwoju wewnêtrznego stanowi± klasyczny i dobrze znany od Indonezji przez Ural i Indiie po Egipt przyk³ad dobrze rozwiniêtej praktyki magii ceremonialnej, magii rytualnej. Zreszt± wielu indyjskich szamanów i magów zakazuje publicznego wymawiania sekretnego imienia Bogini Himawanti. Magia Himavanti opiera siê na blasku bia³ego ¶wiat³a, który ja¶nieje jak ¶wiat³o s³oñca odbite od wysokich himalajskich lodowców. Nastrój wysokich gór i potê¿nego s³onecznego blasku to nastrój do praktyk magii himawantu. S³owo Hima, Himah oznacza bia³y blask, bia³e ¶wiat³o s³oñca, a tak¿e energiê ¶witu poranka, wschodu s³oñca w górach. Himavanti oznacza Bia³± Magiê Bogini, czyli ¶aktyzm albo swojsko wicca z Dachu ¦wiata, tantrê Bogini. Rytua³ oczyszczania z sylab± "Ha" nale¿y do podstawowych praktyk oczyszczaj±cych.Jest on znany i w¶ród tybetañskich buddystów i w¶ród hinduistycznych tantryków.  W istocie jest to d³ugi wydech oczyszczaj±cy z lekko s³yszaln± sylab± brzmi±c± jak przeci±g³e "Haaa", ale te¿ z odpowiednimi gestami r±k oraz z wizualizacj± energii biegn±cej odpowiednimi kana³ami w ciele i na zewn±trz. Szczegó³ów mo¿na nauczyæ siê na licznych kursach i zajêciach wprowadzaj±cych w Magiê HA.

Samo s³owo 'Magya" wyja¶niane jest jako z³o¿enie sylab "Ma" oraz "Gya", gdzie "Ma" to sylaba usuwaj±ca trucizny i pokusy, oczyszczaj±ca serce i duszê oraz ¶wi±tyniê, a "Gya" to nasienie od s³owa "Gaya" oznaczaj±cego to co jest zwyciê¿one lub osi±gniête, dom, gospodarstwo domowe, w³asno¶æ, dobra. Gaya to tak¿e imiê demona pokonanego i zniszczonego przez Boga ¦iva (Sziwa). Razem Ma-Gya to usuniêcie demonicznych pokus i trucizn, oczyszczenie dóbr i w³asno¶ci, domu czy gospodarstwa. Gaaya, gAya przez d³ugie "A"pisane to pie¶ñ, tak zwana pie¶ñ matki Ziemi. Magya to zatem zwyciêstwo nad truciznami i pokusami, zwyciêstwo nad demonami, a przecie¿ j±drem magii s± wszelkie metody panowania nad demonami, wyrzucania demonów, egzorcyzmów, pokonywania demonów w walce na wzór Bogów i Bogiñ. Religia bez magii jest zatem niczym, które zostanie szybko upad³ym po¶miewiskiem dla demonicznych istot. Bogini Himawanti jest Matk±, Pramatk± dwóch g³ównych form ¿eñskich, Parvati (Góra lub Ob³ok) i Gangi (Rzeka), gdzie Parvati ma formy takie jak Tara, Uma, Kali czy Durga, natomiast Ganga przyjmuje postaæ siedmiu ¶wiêtych rzek. Magowie tej Bogini jako patronki spêdzaj± du¿o czasu nad górskimi strumieniami praktykuj±c.

Magia Bogini HimaVanti jest zatem energetycznie Bia³± Magi±, opiera siê o prawa i zasady magii bia³ego ¶wiat³a solarnego. Z magii Himavanti pochodzi tak zwana medytacja transmisyjna polegaj±ca w skrócie na wibrowaniu sylaby pranawy, czyli Om (AUM) w o¶rodku trzeciego oka w g³owie i transmitowaniu, przesy³aniu przez trzecie oko promieni bia³ego ¶wiat³a z tak zwanego Wielkiego Centralnego S³oñca. Zaleca siê te¿ takie wygodne i ³atwe praktyki jak skupianie na ¶wietle ¶witu oraz na ogl±daniu blasku wschodz±cego s³oñca o poranku. Pora ¶witu jest normaln± por± praktyki medytacyjnej ka¿dego bia³ego maga, poniewa¿ kontemplacje ¶wiat³a ¶witu, rozpraszania nocy stanowi± fundament Bia³ej Magii. Zdolno¶æ skupiania i generowania bia³ego, promiennego blasku solarnego jest podstawow± wymagan± umiejêtno¶ci±. Ludzie nie mog± czêsto medytowaæ o ¶wicie poniewa¿ nie pozwala im na to element mroku, ow³adniêcie przez promienie czarnej energii demonów planety. Daje to tak zwan± depresjê porann±, z jej s³abo¶ciami, kacem energetycznym i nieprzytomno¶ci±. Bia³y mag jest ca³kiem wolny od takich przypad³o¶ci, a pora ¶witu jest g³ównym czasem wzmagania si³ duchowych i w³asnej praktyki duchowego rozwoju w promieniu Bia³ego ¦wiat³a. Aby w pe³ni opanowaæ magiê Bogini Himavanti trzeba opanowaæ dziesiêæ tradycyjnych przedmiotów czy rodzajów tantrycznych sztuk magicznych. Magia ta zajmuje siê zarówno uzdrawianiem stworzeñ jak i pokonywaniem wrogów, zapewnianiem szczê¶cia i dobrobytu, sprowadzaniem mi³o¶ci, ustanawianiem pokoju w dowolnym miejscu, usuwaniem przeszkód i trudno¶ci, tak jak to jest i w innych powa¿nych szko³ach magii.

Mantram - Magiczne Przywo³ania Bogini Bia³ej Magii

* Devii Om! Devii Om! Devii Om! Devii Om!
* Om ¦rii Devii! Om ¦rii Himavanti!
* Om Himavantyai Namah!
* Om ¦rii Himavantyai Namah!
* Om ¦rii Haim Himavantyai Namah!
* Himavanti! Himavanti! Himavanti Devii Om!
* Jaya Jaya Devii, Jaya Jaya Devii, ¦rii Himavanti Devii Om!

Om - oznacza Brahmana, Boga i Bogini razem jako Ducha Wszechrzeczy
Devii (Dewi) - oznacza Boginiê w ogólno¶ci, ¿eñsk± formê dobrego Bóstwa
¦rii (¦ri, Shree) - Pomy¶lno¶æ, wedyjska Bogini pomy¶lno¶ci i dobrego losu
Himavanti, inaczej Mena/ka, dusza gór Himalajów, Pramatka wszystkich stworzeñ, w tym bogów i ludzi
Namah (Nama'aaaa) - Chwa³a, Cze¶æ, Pok³on, Uwielbienie, Pozdrowienie
Jaya (D¼aja) - zwyciêstwo, sukces, osi±gniêcie celu

Melodii, recytacji, skupienia, wizualizacji, sposobów i gestów rytualnych inwokacji uczymy siê w grupach na wspólnych praktykach magii Bogini Himawanti.


MAGICZNA INICJACJA

W przesz³o¶ci, Magia, szczególnie Magia Bogini (¦akti) by³a religi± tajemn± a jej wyznawcy przechodzili duchowe inicjacje. Tradycyjnie wiêkszo¶æ magów by³o zrzeszonych w grupach tajemnych - grupach zajmuj±cych siê wspóln± nauk±, praktykami religijnymi i magi±. Niektóre z nich zajmowa³y siê g³ównie nauk±, inne pozostawa³y zamkniêtymi wspólnotami i rzadko przyjmowa³y nowych cz³onków. Wspólnotowe grupy ograniczaj± zazwyczaj liczbê cz³onków do 8-16, choæ s± takie, która maj± ich mniej lub wiêcej. Przyk³adowo liczba 13 cz³onków w Kowenach Wiccan i Wiccanek symbolizuje ilo¶æ miesiêcy ksiê¿ycowych w roku. Zgodnie z tradycj± magiczne grupy s± kierowane przez Wielk± Kap³ankê oraz Wielkiego Kap³ana. S± to magowie, którzy po latach praktyki i do¶wiadczeñ przeszli przez trzy kolejne inicjacje, pozwalaj±ce im kierowaæ magiczn± grup± i nauczaæ innych. Sama inicjacja jest bardzo wa¿nym wydarzeniem. Ceremonia powoduje, ¿e osoba inicjowana przechodzi g³êbok± zmianê - staje siê cz³onkiem Wspólnoty Magów, zostaje przedstawiona Bogini i Bogu, ale tak¿e, podobnie jak w przypadku innych inicjacji, poszerza siê jej wra¿liwo¶æ na inne rzeczywisto¶ci i formy energii. Istnieje wiele tradycji magii, choæ wiêkszo¶æ z nich opiera siê na wspólnej filozofii. Ka¿da linia przekazu posiada swoje w³asne rytua³y, prawa i obrzêdy magiczne, czêsto ró¿ne od tradycyjnych. Wszystko to jest spisywane w ksiêgach ezoterycznych i okultnych. W przesz³o¶ci, te ksiêgi by³y rêcznie przepisywana przez ka¿dego, nowo-inicjowanego cz³onka Wspólnoty. Ta tradycja jest ¿ywa do dzisiaj, chocia¿ coraz czê¶ciej u¿ywane s± nowoczesne ¶rodki.

ehotelsreviews weekend w wellness Ciechocinek